Girl I didn't know you could get down like That


All the honeys who makin' money
Throw your hands up at me
All the mommas who profit dollas
Throw your hands up at me
All the ladies who are independent
Throw your hands up at me


Vi får alla cash på olika sätt. Vi kan få studiebidraget, vi kan få en del av det, vi kan få mycket mer, vi kan få ingeting alls. En del jobbar. Grattis till er säger jag ju bara.
 - Men sommarjobb då? Men gud! Det kanske är bra? tjäna lite snabba cash att ha under sommaren?
MEN JA SÅ BRA! Alla problem lösta, då är det bara att få ett då! Det borde väl inte vara så svårt..? Eh... Jo...
Jag hade tur, jag fick ett genom kontaker inom familijen men annars är det svårt. Speciellt eftersom ett visst regeringsbyte har medfört en del omprioriteringar i ekonomin och på arbetsmarknaden. (Go Alliansen!)

Men sure, visst finns det väl en del jobb; Varför inte utveckla dina färdigheter inom fritering på McDonalds', eller kanske få arbeta ute i solen och samtidigt lära dig ett nytt språk medan du säljer godisremmar? Alternativen finns, jovisst. Men honestly, alla har en egen smärtgräns för vad som acceptabelt att få pengar för. Jag kan personligen under no circumstances tänka mig att ta ett jobb på Donken,  heller inte som telefonförsäljare för Slitz.
That just ain't my cup of tea.

Och speaking of cups' of tea så kan jag nu glatt meddela att Londonbiljetter med tillhörande hotell nu är bokade och klara. Oh I just can't wait, det kommer bli helt fabulous!
Men där kommer vi också behöva cashflow. Jävla kaptalistsamhälle vi lever i alltså.




image113








Kommentarer
Postat av: Emma

suddenly I realized, är inte krösus sork, lite småfet?

2007-06-05 @ 00:18:50
URL: http://justalife.blogg.se
Postat av: Gud

Hah! Jo kanske det, man blir nog det av att vara rik

2007-06-07 @ 19:59:25
URL: http://dios.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0