Hit me with your rythmstick

För vi har tagit studenten,
För vi har tagit studenten,
För vi har tagit stude-enten
Fy FAN va vi é bra!


Sitter inne på Suns rum, på en studentmottagning för kära Di. Det är mycket folk som pratar, mycket skratt som hörs och mycket mat som äts. Det är helt enkelt en trevlig eftermiddag med nära och kära.
Dessvärre inte för mig, eftersom sun nu lämnat mig till mitt öde medan hon är och lämnar sin kära farmor vid busstationen.

Tänk när man själv står där med en ful dyr mössa och en massa ölfläckar över den nya, fina, dyra vita klänningen som man ser så snygg ut i. Det är bara två år kvar, sen Är det man själv som upplever det.
Hur man Vaknar upp dagen efter studenten, alldeles för bakis för att det ska vara nyttigt, med rödvin i håret, ett örhänge borttappat, och känner hur ens egen andedräkt väl skulle kunna varit substitut för Cyklon B, och upptäcker, till sin stora förskräckelse och förfåning, att; - Jag har inte sommarlov, jag är arbetslös.

Men tjoho på det, det blir nog skoj. Tids nog är det dags, och till dess kan jag bara säga;

Grattis min kära Diana, livet är nu helt och fullt ditt och jag är övertygad om att du kommer göra storartade  saker med det! Vi älskar dig alla <3


Och sen så måste jag få passa på och skryta om mitt otroliga flyt, idag när jag satt och smörjde in benen i solskenet på ballkongen så ropade grannen tvärsöver på mig, vi talades vid en stund, och sedan frågade hon om jag skulle kunna tänkas vara barnvakt någon kväll åt hennes två små otroligt fina flickor. JA TACK, mer jobb åt Karin por favor! Damn, detta kommer bli en grym sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0