It's Rushing out


Fuck it all and no regrets
I hit the lights on these dark sets
I need a voice to let myself
To let myself go free


Igår så berättade
jag att jag "hemmafärgade" mitt hår till en blondare nyans. Problemet är nu att jag inte riktigt vill påstå att mitt hår är det minsta blont... Man skulle nog kunna säga att det är aningen ljusare, men blont är det då rakt inte, snarare så lutar det åt det röd-blonda hållet. Lite Ginger över det om något.

Att som försäljare lova en sak och sedan som kund uppleva något annat är inte acceptabelt. Om man följer produktleverantörens regler och anvisningar så tycker jag som konsument att jag har rätt till att få vad produkten har lovat mig. Jag följde alla punkterna korrekt, jag läste igenom bruksanvisningen innan noggrant och jag hade självklart kollat upp hur leverantören (i detta fall Loréal) trodde att färgen skulle verka på min hårfärg och hårtyp. Jag hade också kollat upp om det över huvud taget var lämpligt att färga med detta medel på ett hår som redan var färgat och på andra sätt behandlat. Det skulle enligt förpackningen inte vara något problem alls.
Men, då undrar jag, när jag nu sitter här och inte är blond what so ever, är det Loréal det är fel på, eller mig?

Kan det faktiskt vara så att det är mitt eget hår som kämpar emot och vägrar färgas? Är det mitt fel att resultatet inte är mer märkbart än färgen på en kalksten från en dag till en annan? Nej, det är det inte, men det är heller inte det som upprör mig. Det som upprör mig är inte att produkten inte fungerade, utan att jag inte blev informerad om att den kunde komma att inte fungera. I sådant fall hade jag nog inte köpt den alls och sparat pengarna till något bättre ändamål.
I nuläget skulle jag kunna skriva ett argt brev och kräva pengarna tillbaka, men det har jag varken tid eller lust till. Men jag tycker ändå att de med lite tydligare tecken kunde visa på att resultatet inte alltid blir det de lovade från början...


image145
Loréal "Shining Boost Hair Silky Shimering Powder Colour Glow Dream"
- Because you're worth it!

Kommentarer
Postat av: El

Det är faktiskt lagstadgat att en produkt ska hålla vad den lovar. Tyvärr kan det vara väldigt svårt att bevisa att man har gjort precis som man "ska". Speciellt när det handlar om hårfärg och andra skönhetsprodukter. Hur ska man bevisa att man verkligen har följt anvisningarna liksom?
Dock tycker jag verkligen att du (om du får tid och lust) ska försöka få pengarna tillbaka. Lorèal kan gå och dö.

2007-06-26 @ 17:49:00
URL: http://hejmexico.blogg.se
Postat av: Anonym

söt!

2007-10-21 @ 19:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0