blah blah blah

Ett klassiskt tecken på att det är sommarlov (eller att man är arbetslös) är att man inte har så bra tidsuppfattning. Veckodag, datum eller tid på dygnet är aningen diffust. Skönt! Ja, kanske i två, tre dar. Sedan blir det kaos.

- Om några dar reser jag till Berlin och det hade jag ingen koll på. Om jag inte av misstag hittat min biljett idag skulle jag med allra största säkerhet missat resan och kommit på det i augusti.
- Idag var jag astaggad för att tillsammans med Nompan gå och se Lady Sovereign på F12. Woho! Party! Vi var i extas. Nompan hade dissat sin asheta date för att kunna göra detta, jag hade sagt nej till att jobba, vi hade kort sagt offrat en del. Sedan förstod vi av dagens DN att konserten var förra veckan.
- I samband med att jag skulle ta studenten tänkte jag att jag skulle ta tag i mitt liv. Börja motionera, äta sundare, skaffa ett jobb, spara pengar, blah blah. Grejen är nu bara den, att jag faktiskt har tagit studenten. För snart en månad sedan. Har jag gjort något för att, som det heter, "ta tag i mit liv"? Neeeeeee, pallaaa.

Tid är relativ. Tid är pengar. Tid är då. Tid är sen. Tid är bajs. Välj själv. För egen del tänkte jag nog ta det en vecka i taget, i alla fall tills mitten av juli. Några veckors imaginärt sommarlov ska man ändå få lov att ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0