Attack of the polar bear

I fredags gick jag och nomili på miljöpartistfest i vårberg. Vi stormade in med våra asfeta kostymer (jag var en isbjörn och nomili hade en crazy mexican wrestling mask som fick henne att se ut ungefär såhär http://www.25eleven.com/wp-content/uploads/2009/09/mexican-wrestling-9.jpg) och skrek "HEJ ANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!". I tamburen stod cirkus 5 miljöpartistbrudar i svarta små klänningar och såg asrädda ut. Jag och nomili körde mental high five och så började röjet. Vi fick (läs snodde) sprit, skreksjöng värda låtar, trängde oss i toakön, och var allmänt värda. På ett väldigt charmigt och artigt sätt såklart, vi är väl inte ouppfostrade.

På lördagen var jag bakfulla grisen och vaknade klockan ett av att telefonen ringde. Jag luktade asäckligt så jag tog en dusch och borstade tänderna, alltid det bästa knepet mot bakisångest. Jag mötte upp min pappa och vi tog en promenad längs årstaviken och jag köpte en fem kilos-pumpa som jag släpade hem i en plastpåse som gick sönder efter ett kvarter. Väl hemma kollade jag på syskonen och drack juice. Nomili och Julia kom hit och vi åt chips och spelade rockband. Sen joinade Helena, Leni och Helle och vi gjorde sushi och vårrullar. Sushin blev ett game av rysk roulette, efter att Helle tyckt att wasabituben var rolig och smetat lager tjocka som tandkräm på 70% av bitarna. Vårrullarna var smaklösa och såg ut som misslyckade aborter, men det var ändå en fett värd kväll. Vi spelade mer rockband och sen gick alla hem.

Idag har jag städat lägenheten, gjort scones, klippt Hasses hår, och tittat på project runway. Borde tvätta, men kommer nog lyssna på harry potter ljudbok och pilla naveln istället. Jag peppar järnet för London, Paris, Uppsala Pride och gaykryssning, och insåg att allt är inom två veckor!!! Score på den.

Dagens video - Obewunkonebwe!

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0