We dance to the beat of your brain not evolving fast enough

Jag anmälde mig precis till SU, socionomprogrammet med inritkning mot socialpedagogik, och det känns riktigt pepp. Jag lyssnar på Robyn och hoppar medvetet över ett track. Jag försöker planera en snygg outfit men det går inte så bra. Guldleopardthightsen är givna, men sen då? Jag tänker på min nya locktång och att jag nog aldrig kommer använda den. Jag tänker på hur mycket pengar jag de senaste dagarna har lagt på att fly sthlm, och hur jag inte orkar vänta tills att november kommer. Gaykryssning+London+Paris, allt ihoppressat under två intensiva veckor. Jag tänker på prinsesspartyn och queera thankgivings, att jag jobbar 45-timmarsveckor för att inte behöva tänka. Men så har jag ju också ett sjukt värt tårtoblat med snövit på. Jag tänker på hur jag vaknar varje morgon med stresseksem i ansiktet, och att stockholm syndrome and misery, there's your penalty for love crimes. Jag vet faktiskt inte hur länge till jag orkar det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0